Baksjøløpet arrangeres likevel 18. april

Vi velger å dra i gang en KORONASPESIAL for årets Baksjøløp siden smittevernreglene også i år forhindrer oss fra å arrangere som normalt. Vi tror at vi neste år kan arrangere et vanlig Baksjøløp med masse folk og glede, men i år så må vi finne på noe annet!

Søndag 18 april kl. 1100 går derfor startskuddet for BAKSJØLØPETs KORONASPESIAL. Det er datoen Baksjøløpet skulle ha vært arrangert, det er de samme løypene på 11 og 6 km, samme start og samme målgang, men i stedet for at alle løper, jogger eller tusler samtidig så anbefaler vi at dere fullfører enten den store eller den lille runde når det passer dere en eller annen gang før kl. 1400 lørdag 15 mai. Dere har altså 4 uker på dere til å fullføre årets Baksjøløp. Dette gir alle som ønsker mulighet til å finne en dag og tidspunkt hvor man kan få trimmet litt, pustet inn litt frisk luft og fullføre Baksjøløpet med trygg avstand og uten å bryte en eneste smittevernregel.

Etter målgang tar du en selfie av deg selv foran Baksjøløpbanneret (eller bare et bilde av banneret), inkluderer ditt navn og sender det på e-post til baksjolopet@aabogen.no

Alle som fullfører Baksjøløpet innen tidsfristen og betaler 30 kr i deltaker kontingent, kan hente ut et diplom som bekreftelse på fullført løp enten hos X-Way Sport på Skotterud eller Nye Sporten på Kongsvinger (Her skjer også stempling av IVV). Alle er også automatisk med i trekningen av flere flotte gavepremier. Disse vil bli trukket søndag 16 mai og offentliggjort på nett samt at vi kontakter vinnerne på e-post. Du kan betale deltakeler kontingenten på VIPPS (560056) eller kontant i sportsbutikken. Husk å inkludere navnet på de(n) som betalingen gjelder for!

Vi trekker også ut to gavekort på 500 kr (et hos X-Way og et hos Nye Sporten). For å delta her må du legge ut et bilde fra din Baksjøløpstur i år på din Instagram eller Facebook og tagge oss inn med @baksjolopet. Vinnerne vil bli trukket søndag 16 mai.

Vi kjører ikke vanlig premiering i år, men fortsetter med det til neste år.

Vi setter opp km skiltene langs løypa, pluss noen piler som indikerer hvilken retning du skal ta for de som ikke har deltatt før, da våre eminente funksjonærer ikke vil være til stede i løypa denne gangen.

Oppsummert så kan du i koronaåret 2021 delta på følgene måte:

1. Kjør til Åbogen Bygdehus og parker der. Det står informasjon på oppslagstavla med informasjon om løypeprofil med mer.
  2. Starten er ved bruktbutikken som vanlig. Det blir satt opp km skilt og ekstra piler for å vise hvilken retning man skal ta om du ikke har deltatt før eller ikke husker.
  3. Målgangen er som vanlig på parkeringsplassen utenfor Åbogen Bygdehus.
  4. Send en selfie/bilde til baksjolopet@aabogen.no for å bekrefte fullført løp.
  5. Betal 30 kr i deltagerkontingent på VIPPS (560056) eller kontant når du henter ut en flott diplom på X-Way eller Nye Sporten.

Da har du fått litt trim, du støtter Baksjøløpet, du får et Diplom for deltakelse og du er med i trekningen av flotte gavepremier.

Så håper vi å se deg til start sammen med flere hundre andre på Åbogen 3. April neste år!

Mvh.,

Baksjøløps komiteen