Fredsmarsjen 75 år – Pressemelding august 2020

Gå som du kan, gå for ditt land!

Vi håper at flest mulig vil ta del i denne historiske «Fredsmarsjen 75 år» som blir arrangert av våre lokallag rundt om i Norge.

Under krigen hadde folk blitt sulteforet for det meste, også idrett, og både topp- og breddeidrett skulle komme i gang igjen. Den store «Fredsmarsjen 1945» ble gjennomført på høsten 1945 og hadde over 550 000 registrerte deltakere som gikk etter mottoet «Gå som du kan, gå for ditt land!»

«Fredsmarsjen 75 år» gjennomføres på løyper som er markert av arrangøren, en på 5 km og en på opptil 10 km. Etter gjennomført tur har deltakerne mulighet til å kjøpe «Fredsmarsjen 75 år» pinsen.

###

Norges Turmarsjforbund (NTF) sine aktiviteter kombinerer friluftsliv, helse og mosjon.
NTF har lokallag spredt over hele landet. NTFs hovedmål er å øke forståelsen for den betydning fysisk aktivitet og friluftsliv har for helse og trivsel. Tidtaking og alle andre former for målinger av prestasjoner er fjernet. Her gjelder det kun å fullføre en aktivitet ut i fra egne forutsetninger og krav.

Kontaktinformasjon:
Link til liste over NTFs lokallag: https://www.turmarsjforbundet.no/klubboversikt/
Norges Turmarsjforbund: Ann-Kristin Hoelstad-Hansen, Daglig leder, e-post: post@turmarsjforbundet.no
mobil: 94 89 07 14